Spis fisk!

De fleste vet at fisk er sunt, for fisk inneholder mye bra! Blant annet proteiner, omega -3 fettsyrer, D-vitamin, selen og jod. Spiser du regelmessig fisk, vil dette kunne forebygge hjerte -og karsykdommer.

Det annbefalte inntaket Omega-3 (viktig fettsyre) ligger på minst 2 fiskemåltider i uka. I følge matportalen.no ligger gjennomsnittet for nordmenn på under ett måltid. Det er rimelig enkelt å gjøre noe med det, hvis du tror du er en av de som burde spist mer fisk.

Noen tips:
-Ha røkelaks/ørret på brødskiva (vi har en oppskrift ute på baguette med røkelaks).



-Ta med makrell i tomat på miniboks, så blir det ikke klissete i matpakka.

-Liker du sushi? Lag det til middag, og ta med restene på matpakka! (Runa har gjort dette flere ganger)


foto: weheartit.com

-Ha en boks tunfisk i salaten. Smaker spesielt godt sammen med egg og mais.


foto: vg.no

Håper dette var noen nyttige fakta og tips!

 




Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

matpakkensmekka

matpakkensmekka

15, Trondheim

Hei. Vi er Nora, Rebecca, Maren og Runa, 15 år fra Trondheim. Vi blogger om matpakkeidéer, og håper vi kan inspirere folk til å lage seg sunne, gode og spennende matpakker.

Kategorier

Arkiv

hits